تماس با ما \ Connect Us

چهارشنبه 15 آذر ماه 1402 بعنوان یک روز بیاد ماندنی در تاریخ حیات 30 ساله انجمن ماشین سازان و قطعه سازان استان آذربایجانشرقی ثبت شد.

در این روز رکورد حضور اعضای انجمن در مجمع عمومی سالانه که انتخابات هیئت مدیره نداشت، شکسته شد، بنحوی که سالن اصلی آمفی تئاتر ساختمان مرکزی شهرک فناوری خودرو مملو از جمعیت شد و تعدادی از اعضا به طبقه دوم ( بالکن ) راهنمایی شدند.

ابتدا برنامه با کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. سپس جناب آقای مهندس علیرضا حسین زاده ” دبیر انجمن “، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و اعضای انجمن، از جناب آقای دکتر بهراد فرشاد ” ریاست هیئت مدیره انجمن “ دعوت به سخنرانی کردند.

ریاست هیئت مدیره انجمن با شعری زیبا از مجتبی کاشانی، کلام را آغاز کردند و ضمن عرض خیرمقدم و احترام به میهمانان و اعضای انجمن، با تاکید بر سرمایه گذاری در اتوماسیون و بهینه سازی خطوط تولید صنعت قطعه سازی استان، از سرکار خانم دکتر عابد، مشاور بازار سرمایه از بورس تهران برای نحوه استفاده اعضای انجمن از بازار سرمایه و جذب سرمایه از این بازار دعوت به عمل آوردند.

سپس با توجه به یکساله شدن تفاهم نامه همکاری بین بیمه تعاون و انجمن ماشین سازان و قطعه سازان استان آذربایجانشرقی، از جناب آقای دکتر صابر قدس سرپرست بیمه تعاون در استان دعوت به سخنرانی شد.

بعد از سخنان جناب آقای دکتر قدس، با حضور اعضای هیئت مدیره و آقای مهندس جواد خدایی به عنوان نماینده کانون عالی کارفرمایی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنل، مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن بطور رسمی آغاز شد. بعد از شروع رسمی مجمع، دکتر فرشاد گزارش عملکرد یکساله هیئت مدیره انجمن را به حضار تشریح فرمودند.

   این گزارش دارای چندین ویژگی بود :

  • گزارش نتیجه محور بود و تصمیمات، چالش های انجام تصمیم و نتایج انجام تصمیمات بطور مشخص و با رنگ های متمایز در قالب پاورپوینت ارائه شد که با رنگ ها، فونت نوشتاری، لوگو و پترن صفحات از برندبوک تدوین شده در سند استراتژیک انجمن تبعیت می کرد و حاوی تصاویر رویدادهای اجرا شده در انجمن بود.
  • مبنای گزارش بر اساس سنجش عملکرد و تعهد هیئت مدیره به 16 برنامه عملیاتی که هیئت مدیره در مجمع 26 مرداد ماه 1401 برای خود تدوین و به اعضا ارائه کرده بودند، تنظیم شده بود تا اعتقاد هیئت مدیره به انجام آنها را نشان دهد.

در اثنای گزارش هیئت مدیره، به دعوت ریاست هیئت مدیره انجمن، جناب آقای دکتر بابازاده ” رئیس شعبه مرکزی ” بانک قرض الحسنه مهر ایران در مورد خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران و امتیازات تفاهم نامه این بانک با انجمن و جناب آقای دکتر علی اقبالی،” مشاور برندینگ انجمن “، ضمن رونمایی از سایت جدید انجمن، در مورد امکانات این سایت توضیحاتی ارائه نمودند، همچنین در هنگام توضیح قسمت عملکرد هیئت مدیره در رابطه با تقویت دبیرخانه انجمن، از طرف دبیرخانه انجمن نشان ( بج ) سینه بعنوان هدیه و یادبود این مجمع به حاضرین اهدا شد.

مشاور برندینگ انجمن

بعد از اتمام گزارش عملکرد هیئت مدیره، جناب آقای مهندس زینال پورشریف، ” خزانه دار انجمن “، صورت های مالی انجمن را قرائت فرمودند و جناب آقای مهندس حسین جودی،” بازرس انجمن “، صورت های مالی را مغایر ندانسته و اعضای حاضر نیز با رای گیری، آنها را تایید نمودند.

سپس دکتر فرشاد در مورد دلایل وجود برنامه استراتژیک و سند راهبردی در سازمان ها توضیحاتی ارائه کردند و از سند استراتژیک انجمن رونمایی کردند. این سند شامل موارد زیر می باشد که قابل بازنگری در دوره های هیئت مدیره است:

  • چشم انداز انجمن
  • ماموریت انجمن
  • بررسی جایگاه کنونی انجمن
  • آنالیز نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدید ( آنالیز SWOT )
  • راهبردها برای برطرف کردن نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت، استفاده از فرصت ها و تبدیل تهدیدها به فرصت ها
  • شاخص گذاری رشد راهبردها و برنامه ها
  • شناسایی معیار موجود و کنونی شاخص ها
  • هویت برند و برندبوک

این سند بعنوان نقشه راه در مورد چرایی و چگونگی عملکرد و وظایف انجمن و حیطه مسئولیت اعضای هیئت مدیره را  بصورت شفاف و قابل اندازه گیری بیان می کند و مشخص می گردد که اعضای حاضر و اعضایی که تمایل به عضویت در انجمن دارند چه انتظاری باید از انجمن و هیئت مدیره آن داشته باشند در واقع ضمن افزایش توان مطالبه گری اعضا، مسیر مطالبه گری را نیز مشخص می کند.

بعد از اتمام مراسم رونمایی از سند استراتژیک انجمن، با توجه به اطلاع رسانی خزانه دار انجمن در مورد عدم پوشش هزینه های انجمن از طریق نامه مکتوب برای حاضرین، با مقدار حق عضویت فعلی اعضا، افزایش حق عضویت سالانه و حق ورودیه اعضای جدید مورد مشورت قرار گرفت و مبلغ 50 میلیون ریال بعنوان حق عضویت سالیانه و مبلغ 50 میلیون ریال بعنوان حق ورودیه اعضای جدید به تصویب حاضرین رسید.

در انتهای مراسم به مناسبت روز حسابدار، از پنج موسسه حسابداری که عضو انجمن هستند با لوح یادبودی تقدیر بعمل آمد.

در این مجمع برای تمام اعضای انجمن گواهی عضویت جدید که بصورت دوزبانه ( فارسی و انگلیسی ) تهیه شده بود، تقدیم گردید.

آخرین مطالب

بهراد فرشاد در گفت‌وگو با شهر بورس
اخبار پیرامون انجمن

انجمن ماشین سازان و قطعه سازان به دنبال تامین مالی واحدها از بازار سرمایه

  بهراد فرشاد در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛ انجمن ماشین سازان و قطعه سازان به دنبال تامین مالی واحدها از بازار سرمایه بهراد فرشاد در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره فعالیت‌های انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز، اظهار داشت: این انجمن در سال ۱۳۷۲ به همت پیشکسوتان

بیشتر بخوانید
دسته بندی نشده

بازدید از واحد های عضو انجمن

با سلام و عرض ادب خدمت اعضا محترم میرساند که براساس مصوبه هیئت مدیره انجمن، قرار بر این شده که روزهای سه شنبه برنامه بازدید از واحد های عضو انجمن اجرایی شود. این برنامه بازدید، از امروز مورخ ۱ابان ماه دوباره از سر گرفته شد لازم به توضیح می باشد

بیشتر بخوانید
دسته بندی نشده

نشست اعضا هیئت مدیره کانون عالی قطعه سازان کشور و انجمن ماشین سازان و قطعه سازان استان آذربایجانشرقی

با سلام و عرض ادب روز دوشنبه مورخه 24 مهر ۱۴۰۲، اعضا هیئت مدیره کانون عالی قطعه سازان کشور به دعوت انجمن ماشین سازان و قطعه سازان استان آذربایجانشرقی میهمان انجمن بودند. اعضا این کانون، متشکل از روسای هیئت مدیره های انجمن های استان ها می باشند که انجمن قطعه

بیشتر بخوانید
دسته بندی نشده

نشست هم اندیشی ایران خودرو دیزل با انجمن قطعه سازان استان

پنجشنبه مورخه ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ طبق هماهنگی قبلی، مقرر بود هیئت مدیره انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز به همراه تعدادی از اعضایی که در زنجیره تامین شرکت ایدم قرار دارند، برای عرض تبریک و بیان چالش های بین شرکت ایدم و قطعه سازان و همچنین مطلع شدن از دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

Contact Us | تماس با ما